Tuesday, September 20, 2005

Pukul berapa Datuk Harimau? (juga??)

SMS.

"pukul berapa kat puspanita besok"

"pukul 1200. sharp!!!" tegas nigger ringkas.

pagi itu, dalam proses 'membeli jiwa', aku membawa mereka ke pasaraya besar. sambil 'top up' barang dapur, boleh juga cuci2 mata :-)

jam hampir 12tgh. masih di situ.

"oit, aku lambat sikit..."

nigger tak balas. marah agaknya.

tanpa sempat mengangkut barang2 ke rumah, aku bergegas ke tempat temujanji.

12.30tgh.

telefon.

"nigger, aku dah kat pusp*nita ni. kau kat mana? takde pun yg lain??"

"aku kat opis. yg lain belum sampai"

chehhh.. ingatkan aku lah orang paling lambat tadi.. chehhh (lagi sekali..)

jam hampir 1tgh.

"oit Took, ko kat mana? sesat ke??"

"a'ah lah, aku silap masuk jalan. pergi ke kelang"

aku gelakkan saja. faham. dia 'orang luar'..

sementara menunggu yg lain, minum2 dulu dengan naga di kedai bucu.

tut tut. tut tut..

"nigger, mana nak cari rendang? tak tau tempat lah.. pulut kuning ada dah ni..." sayup2 suara Bass di talian.

kalau dah namanya rezeki, ada pulak kedai bucu tu jual rendang daging.. boleh lah tu.. janji ada..

sampainya Bass di situ, bertiga gerak ke pusp*nita.

sekitar jam 2ptg, kelihatan kereta Took muncul. hmmm.. dia patut cepatkan jamnya 2 jam!!! :-)

'seminar' seperti yg dirancangkan pun bermula di anjung rumah. bertemankan angin yg beku. panas...

sebaris ayat dibaca, 5 suap pulut bercecah rendang kedai bucu ditelan. sesekali hilai tawa memecah suasana. kadang2 tegang, kebanyakannya keluhan..

"apa laa diorang ni tak tulis dgn bahasa untuk buku.. aku tulis memang dgn fikiran satu hari nanti ia akan diterbitkan" ujar Took menerangkan wawasannya.

Shah muncul tak lama kemudian (sebab: sambut birthday kawan..)

diikuti oleh Jig (sebab: 'beli jiwa' dulu jugak kot. :-) )

Oop tiba menjelang malam (sebab: sedara datang dari singapore..)

dan seminar pun terus berjalan. diselangi beberapa acara sampingan...

seputar I
seputar II
seputar III

***************

ntah siapa, pernah mencadangkan 'entry ala surat berantai' ini..
next.. pick a topic..


4 Comments:

Blogger sinaganaga said...

nigger tu. patut ada. revolver point dua dua. dan. tembak kepala. mereka yang datang. lambat. itu. sambil berkata, “yeo man, ya ra late man, i've to shoot ya!” Doer!

ha ha.

9/20/2005 06:43:00 PM  
Blogger tujuh86 said...

aku memang dah bagitau awal-awal, aku memang lambat!

9/20/2005 07:02:00 PM  
Anonymous Op said...

hahaha berantai rantai pulak "pukul berapa" ni ek.

9/20/2005 09:35:00 PM  
Blogger Tok Rimau said...

Aku balas kelewatan aku dgn tidur lambat. Fair la.

9/22/2005 08:27:00 AM  

Post a Comment

<< Home