Wednesday, May 24, 2006

kisah seorang anak yang duka nestapa kerana bapaknya kedekuttt...

+ abah, boleh tak afif nak mainan ni? boleh laa.. afif punya mainan ada sikit je kat rumah...
- kan dah ada banyak kat rumah tu. banyak-banyak pun, nanti afif buat sepah aje. penat ummi nak kemas tau...

+ alaaa.. boleh laahhhh.. abah nengok kucing ni, cantik kan? tak marah pun dia afif cucuk idung dia.. hmmpphhhhh..
- tu arnab lah fif, tengok telinga dia tu, kan panjang... tapi orang rumah bawah tu kan ada anak kucing. yang selalu afif main tu. cukuplah tuuuu..

+ bah, tengok ni. ada sotong warna biruuuu.. cantekkkkkk... nak yang ini jugak lah...
- ehhh budak nihhh.. banyak cekadak sungguh. arnab nak, sotong nak... dahlah mak kau borong sotong kering satu kedai tadi. silap2 esok kedai tu tutup seminggu sebab kehabisan stock. abah pun camne boleh tak perasan bila masa ntah dia cilok beg duit abah tadi... iskkk...

+ kedekut lah abah ni. karang afif nangis ngongoi kat sini, baru padan muka abah...
- tak herannnn. pergilah ngadu kat ummi...

+ mana pegi ummi niii... mesti pegi borong sotong lagi agaknya.. takpe.. nanti afif cakap kat ummi tadi abah amik gambar awek cun kat kedai baju depan tuuu...

- errr.. alamak... syyyy... fif, jangan cakap ummi ye.. nah makan aiskrim nih... afif janji jangan cakap ummi yeee..


credit : tokrimau sebagai pembekal aiskrim...

******************

video PST...


11 Comments:

Anonymous ron97 said...

aku kagum tgk lcd kamera hang.
fuhh...

5/25/2006 12:51:00 PM  
Blogger tujuh86 said...

Fif, macam mana ummi kau tak tau? Abah kau ambik gambar kau tengah makan aiskrim siap bersuap lagi!

Pandai Abah kau salahkan Tok ya? Ha ha!

5/25/2006 02:51:00 PM  
Blogger spyz said...

ron97 - rasanya semua camera yg latest pakai lcd besar camtu. tapi ada org lebih suka 'sewel lcd' :-)

tujuh86 - haha.. next trip kau mesti ikut. dan naga too... baru ada geng rock kapak wehhh...

5/25/2006 03:43:00 PM  
Blogger tujuh86 said...

Kalau aku ikut, korang tak terlayan rock kapak aku!

5/25/2006 04:01:00 PM  
Blogger daun said...

anak-anak ko cute.. fav aku.. si arif.. :)

- spyz sampai hati ko menyorok masa anak-anak ko nak eskrem kat topekong tu.. kesian attokz jadi bapa angkat sementara dorang.. :P

5/25/2006 04:06:00 PM  
Anonymous madulebah said...

sweet la cerita bergambar tuh.. hehe..

aku suka afif masa dia kat tepi kolam.. ummi dia dok berendam dalam kolam budak, dia dok kat tepi main span sambil nyanyi2.. *sssooooo sweeett* (sebut macam Cik Daun)

5/26/2006 10:38:00 AM  
Blogger Op said...

ah! aku dah ajak dah naga dgn 786. tak makan racun aku depa ni. hehe.

5/26/2006 07:39:00 PM  
Blogger Op said...

lagi satu - pastekan entri ni kat forum. best ar hehehe.

5/26/2006 07:42:00 PM  
Blogger tuan tanah said...

comel.....

5/27/2006 08:53:00 AM  
Anonymous AttOkz said...

Spyz,
aku suka budak-budak.dan aku tak boleh beranak.aku tau itu. nak amik anak kambing sbg anak angkat, aku tak sanggup.busuk! sungguh! jadi aku gunakan peluang yang ada, utk menjadi bapak angkat pada memel dan arif..oh ya, aku ada gmbr arif tido dalam van, dalam dakapan aku..comel giller!
dan aku tak sabar nak suruh mak aku gi cari org yg boleh bikin anak utk aku..binilah! hehehe!

5/29/2006 02:30:00 PM  
Blogger sinaganaga said...

Kedekutnya kau!!!

6/19/2006 07:14:00 PM  

Post a Comment

<< Home