Wednesday, November 28, 2007

gold rush...
















"betul ke ada, maklong"

"ada aii. dahulu'.. ada yang ganal kaya' hintaluk hayam ujarnya'..."



hmmm... dulu...

...


p/s masa sekolah dulu, kawan aku yg tinggal di sri pantai, mersing kata, orang siap korek terowong bawah tanah masuk kawasan rumah dia...


9 Comments:

Blogger spyz said...

http://www.nst.com.my/Current_News/NST/Wednesday/Features/2094300/Article/indexF_html

http://www.bharian.com.my/Thursday/Nasional/20071122000009/Article/index_html

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2007/11/23/nation/19554008&sec=nation

http://www.hmetro.com.my/Monday/Setempat/77579/Article/index_html

http://www.hmetro.com.my/Thursday/Mutakhir/20071122081054/Article/index_html

http://www.cbsnews.com/stories/2007/11/22/ap/strange/main3533437.shtml

11/28/2007 12:54:00 PM  
Anonymous ron97 said...

aku ingat nak gali bawah menara may*ank jerlah..
hahaha

11/28/2007 05:03:00 PM  
Blogger spyz said...

ron - baik kau gali bawah bank negara.. lagi byk...

11/30/2007 07:12:00 AM  
Blogger sinaganaga said...

betul ke ada?

11/30/2007 08:49:00 AM  
Blogger blue_cherry said...

spyz, tak mo join kaa?

Kalau nak gali, meh gali kat umah ceri.. pastu dah berlobang.. leh buat perigi.. hua ha ha..

11/30/2007 09:51:00 AM  
Blogger madulebah said...

sugih pang amon ada yang genel kaya' hantalo hayam..

ha ha ha

11/30/2007 10:01:00 AM  
Blogger spyz said...

naga - memang ada, tapi serbuk halus2. kalo dpt besar kepala mancis tu dah kira besar laa...

blue_cherry - aku taku tlepas gali nnti rumah ko roboh plak.. ha ha..

nida - err.. err.. [tgh pikir nak jwb dgn bahasa 'ibunda' :-) ]
sekarang, besar telur semut pun belum tentu lagi dapat..
:-)

12/05/2007 06:39:00 AM  
Anonymous enga said...

ye ke mak long cakap dahulu'? bukan bahari'?
hihihi
errr sugih tu apa ek?

12/05/2007 02:10:00 PM  
Blogger spyz said...

enga - kadang2 maklong cakap 'dahulu' sbb kalo ckp banjar semuanya takut kita plak tak faham. agaknya lah.. he he..

tgk majalah 3 semalam, rasa mcm nak mencuba nasib aje. tapi takut tak balik modal.. ha ha..

yg dpt emas besar dulu2 tu sebenarnya bukan kat tepi pantai, tapi dlm hutan.. ie. gunung arung etc. diorang dpt tapi senyap2, alih2 tgk belikan anak motor sorang sebijik dsbnya..

sugih = kaya...

12/09/2007 01:29:00 PM  

Post a Comment

<< Home